Spørgsmål og svar om corona og rejseforsikring

Fra 15. oktober 2021 er Udenrigsministeriets rejsevejledninger normaliseret, så der ikke længere er særlige rejsevejledninger og farvekoder for corona. Rejsevejledningerne udarbejdes nu igen efter de normale sikkerhedsfaktorer i landet – fx terror og krig. Det betyder, at covid-19 dækkes som enhver anden sygdom under din ferierejse og på din afbestillingsforsikring.

Spørgsmål og svar om corona og rejseforsikring

Fra 15. oktober 2021 er Udenrigsministeriets rejsevejledninger normaliseret, så der ikke længere er særlige rejsevejledninger og farvekoder for corona. Rejsevejledningerne udarbejdes nu igen efter de normale sikkerhedsfaktorer i landet – fx terror og krig. Det betyder, at covid-19 dækkes som enhver anden sygdom under din ferierejse og på din afbestillingsforsikring.

Hold dig godt orienteret
Det er vigtigt, at du følger Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Du kan desuden hente Udenrigsministeriets rejse-app, Rejseklar, og EU’s officielle corona-rejseapp, Re-open EU. Mange lande har fortsat covid-19-restriktioner, som kan have betydning for din mulighed for at gennemføre ferien. Du har selv ansvaret for at orientere dig om dit rejselands corona-indrejseregler.

Her skal du være særligt opmærksom
Rejser du til et område, der er særligt hårdt ramt af corona, kan vores muligheder for at hjælpe dig være meget begrænsede, da vi ikke kan garantere dig assistance, hvis du fx har brug for at blive hjemtransporteret eller henvist til hospital/læge. Det skyldes, at der i nogle lande er et ekstraordinært stort pres på sundhedssystemer og transportsektoren.

Se dine forsikringsbetingelser for de fuldstændige vilkår på Mit GF.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål om coronavirus og rejseforsikring? Vores rejseskadeafdeling kan hjælpe dig alle hverdage kl. 8.30 – 16.00 på telefonnummer: +45 72 24 40 50.

Befinder du dig i udlandet og har akut behov for hjælp, kan du kontakte GF Forsikrings alarmcentral hele døgnet på telefonnummer +45 7021 8080.


Spørgsmål og svar om corona og rejseforsikring

Fra 15. oktober 2021 er Udenrigsministeriets rejsevejledninger normaliseret, så der ikke længere er særlige rejsevejledninger og farvekoder for corona. Rejsevejledningerne udarbejdes nu igen efter de normale sikkerhedsfaktorer i landet – fx terror og krig. Det betyder, at covid-19 dækkes som enhver anden sygdom under din ferierejse og på din afbestillingsforsikring.

Hold dig godt orienteret
Det er vigtigt, at du følger Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Du kan desuden hente Udenrigsministeriets rejse-app, Rejseklar, og EU’s officielle corona-rejseapp, Re-open EU. Mange lande har fortsat covid-19-restriktioner, som kan have betydning for din mulighed for at gennemføre ferien. Du har selv ansvaret for at orientere dig om dit rejselands corona-indrejseregler.

Her skal du være særligt opmærksom
Rejser du til et område, der er særligt hårdt ramt af corona, kan vores muligheder for at hjælpe dig være meget begrænsede, da vi ikke kan garantere dig assistance, hvis du fx har brug for at blive hjemtransporteret eller henvist til hospital/læge. Det skyldes, at der i nogle lande er et ekstraordinært stort pres på sundhedssystemer og transportsektoren.

Se dine forsikringsbetingelser for de fuldstændige vilkår på Mit GF.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål om coronavirus og rejseforsikring? Vores rejseskadeafdeling kan hjælpe dig alle hverdage kl. 8.30 – 16.00 på telefonnummer: +45 72 24 40 50.

Befinder du dig i udlandet og har akut behov for hjælp, kan du kontakte GF Forsikrings alarmcentral hele døgnet på telefonnummer +45 7021 8080.


Spørgsmål og svar om corona og rejseforsikring

Fra 15. oktober 2021 er Udenrigsministeriets rejsevejledninger normaliseret, så der ikke længere er særlige rejsevejledninger og farvekoder for corona. Rejsevejledningerne udarbejdes nu igen efter de normale sikkerhedsfaktorer i landet – fx terror og krig. Det betyder, at covid-19 dækkes som enhver anden sygdom under din ferierejse og på din afbestillingsforsikring.

Hold dig godt orienteret
Det er vigtigt, at du følger Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Du kan desuden hente Udenrigsministeriets rejse-app, Rejseklar, og EU’s officielle corona-rejseapp, Re-open EU. Mange lande har fortsat covid-19-restriktioner, som kan have betydning for din mulighed for at gennemføre ferien. Du har selv ansvaret for at orientere dig om dit rejselands corona-indrejseregler.

Her skal du være særligt opmærksom
Rejser du til et område, der er særligt hårdt ramt af corona, kan vores muligheder for at hjælpe dig være meget begrænsede, da vi ikke kan garantere dig assistance, hvis du fx har brug for at blive hjemtransporteret eller henvist til hospital/læge. Det skyldes, at der i nogle lande er et ekstraordinært stort pres på sundhedssystemer og transportsektoren.

Se dine forsikringsbetingelser for de fuldstændige vilkår på Mit GF.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål om coronavirus og rejseforsikring? Vores rejseskadeafdeling kan hjælpe dig alle hverdage kl. 8.30 – 16.00 på telefonnummer: +45 72 24 40 50.

Befinder du dig i udlandet og har akut behov for hjælp, kan du kontakte GF Forsikrings alarmcentral hele døgnet på telefonnummer +45 7021 8080.


Spørgsmål og svar om corona og rejseforsikring

Fra 15. oktober 2021 er Udenrigsministeriets rejsevejledninger normaliseret, så der ikke længere er særlige rejsevejledninger og farvekoder for corona. Rejsevejledningerne udarbejdes nu igen efter de normale sikkerhedsfaktorer i landet – fx terror og krig. Det betyder, at covid-19 dækkes som enhver anden sygdom under din ferierejse og på din afbestillingsforsikring.

Hold dig godt orienteret
Det er vigtigt, at du følger Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Du kan desuden hente Udenrigsministeriets rejse-app, Rejseklar, og EU’s officielle corona-rejseapp, Re-open EU. Mange lande har fortsat covid-19-restriktioner, som kan have betydning for din mulighed for at gennemføre ferien. Du har selv ansvaret for at orientere dig om dit rejselands corona-indrejseregler.

Her skal du være særligt opmærksom
Rejser du til et område, der er særligt hårdt ramt af corona, kan vores muligheder for at hjælpe dig være meget begrænsede, da vi ikke kan garantere dig assistance, hvis du fx har brug for at blive hjemtransporteret eller henvist til hospital/læge. Det skyldes, at der i nogle lande er et ekstraordinært stort pres på sundhedssystemer og transportsektoren.

Se dine forsikringsbetingelser for de fuldstændige vilkår på Mit GF.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål om coronavirus og rejseforsikring? Vores rejseskadeafdeling kan hjælpe dig alle hverdage kl. 8.30 – 16.00 på telefonnummer: +45 72 24 40 50.

Befinder du dig i udlandet og har akut behov for hjælp, kan du kontakte GF Forsikrings alarmcentral hele døgnet på telefonnummer +45 7021 8080.


Spørgsmål og svar om corona og rejseforsikring

Fra 15. oktober 2021 er Udenrigsministeriets rejsevejledninger normaliseret, så der ikke længere er særlige rejsevejledninger og farvekoder for corona. Rejsevejledningerne udarbejdes nu igen efter de normale sikkerhedsfaktorer i landet – fx terror og krig. Det betyder, at covid-19 dækkes som enhver anden sygdom under din ferierejse og på din afbestillingsforsikring.

Hold dig godt orienteret
Det er vigtigt, at du følger Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Du kan desuden hente Udenrigsministeriets rejse-app, Rejseklar, og EU’s officielle corona-rejseapp, Re-open EU. Mange lande har fortsat covid-19-restriktioner, som kan have betydning for din mulighed for at gennemføre ferien. Du har selv ansvaret for at orientere dig om dit rejselands corona-indrejseregler.

Her skal du være særligt opmærksom
Rejser du til et område, der er særligt hårdt ramt af corona, kan vores muligheder for at hjælpe dig være meget begrænsede, da vi ikke kan garantere dig assistance, hvis du fx har brug for at blive hjemtransporteret eller henvist til hospital/læge. Det skyldes, at der i nogle lande er et ekstraordinært stort pres på sundhedssystemer og transportsektoren.

Se dine forsikringsbetingelser for de fuldstændige vilkår på Mit GF.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål om coronavirus og rejseforsikring? Vores rejseskadeafdeling kan hjælpe dig alle hverdage kl. 8.30 – 16.00 på telefonnummer: +45 72 24 40 50.

Befinder du dig i udlandet og har akut behov for hjælp, kan du kontakte GF Forsikrings alarmcentral hele døgnet på telefonnummer +45 7021 8080.


Spørgsmål og svar om corona og rejseforsikring

Fra 15. oktober 2021 er Udenrigsministeriets rejsevejledninger normaliseret, så der ikke længere er særlige rejsevejledninger og farvekoder for corona. Rejsevejledningerne udarbejdes nu igen efter de normale sikkerhedsfaktorer i landet – fx terror og krig. Det betyder, at covid-19 dækkes som enhver anden sygdom under din ferierejse og på din afbestillingsforsikring.

Hold dig godt orienteret
Det er vigtigt, at du følger Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Du kan desuden hente Udenrigsministeriets rejse-app, Rejseklar, og EU’s officielle corona-rejseapp, Re-open EU. Mange lande har fortsat covid-19-restriktioner, som kan have betydning for din mulighed for at gennemføre ferien. Du har selv ansvaret for at orientere dig om dit rejselands corona-indrejseregler.

Her skal du være særligt opmærksom
Rejser du til et område, der er særligt hårdt ramt af corona, kan vores muligheder for at hjælpe dig være meget begrænsede, da vi ikke kan garantere dig assistance, hvis du fx har brug for at blive hjemtransporteret eller henvist til hospital/læge. Det skyldes, at der i nogle lande er et ekstraordinært stort pres på sundhedssystemer og transportsektoren.

Se dine forsikringsbetingelser for de fuldstændige vilkår på Mit GF.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål om coronavirus og rejseforsikring? Vores rejseskadeafdeling kan hjælpe dig alle hverdage kl. 8.30 – 16.00 på telefonnummer: +45 72 24 40 50.

Befinder du dig i udlandet og har akut behov for hjælp, kan du kontakte GF Forsikrings alarmcentral hele døgnet på telefonnummer +45 7021 8080.


Spørgsmål og svar om corona og rejseforsikring

Fra 15. oktober 2021 er Udenrigsministeriets rejsevejledninger normaliseret, så der ikke længere er særlige rejsevejledninger og farvekoder for corona. Rejsevejledningerne udarbejdes nu igen efter de normale sikkerhedsfaktorer i landet – fx terror og krig. Det betyder, at covid-19 dækkes som enhver anden sygdom under din ferierejse og på din afbestillingsforsikring.

Hold dig godt orienteret
Det er vigtigt, at du følger Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Du kan desuden hente Udenrigsministeriets rejse-app, Rejseklar, og EU’s officielle corona-rejseapp, Re-open EU. Mange lande har fortsat covid-19-restriktioner, som kan have betydning for din mulighed for at gennemføre ferien. Du har selv ansvaret for at orientere dig om dit rejselands corona-indrejseregler.

Her skal du være særligt opmærksom
Rejser du til et område, der er særligt hårdt ramt af corona, kan vores muligheder for at hjælpe dig være meget begrænsede, da vi ikke kan garantere dig assistance, hvis du fx har brug for at blive hjemtransporteret eller henvist til hospital/læge. Det skyldes, at der i nogle lande er et ekstraordinært stort pres på sundhedssystemer og transportsektoren.

Se dine forsikringsbetingelser for de fuldstændige vilkår på Mit GF.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål om coronavirus og rejseforsikring? Vores rejseskadeafdeling kan hjælpe dig alle hverdage kl. 8.30 – 16.00 på telefonnummer: +45 72 24 40 50.

Befinder du dig i udlandet og har akut behov for hjælp, kan du kontakte GF Forsikrings alarmcentral hele døgnet på telefonnummer +45 7021 8080.


Spørgsmål og svar om corona og rejseforsikring

Fra 15. oktober 2021 er Udenrigsministeriets rejsevejledninger normaliseret, så der ikke længere er særlige rejsevejledninger og farvekoder for corona. Rejsevejledningerne udarbejdes nu igen efter de normale sikkerhedsfaktorer i landet – fx terror og krig. Det betyder, at covid-19 dækkes som enhver anden sygdom under din ferierejse og på din afbestillingsforsikring.

Hold dig godt orienteret
Det er vigtigt, at du følger Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Du kan desuden hente Udenrigsministeriets rejse-app, Rejseklar, og EU’s officielle corona-rejseapp, Re-open EU. Mange lande har fortsat covid-19-restriktioner, som kan have betydning for din mulighed for at gennemføre ferien. Du har selv ansvaret for at orientere dig om dit rejselands corona-indrejseregler.

Her skal du være særligt opmærksom
Rejser du til et område, der er særligt hårdt ramt af corona, kan vores muligheder for at hjælpe dig være meget begrænsede, da vi ikke kan garantere dig assistance, hvis du fx har brug for at blive hjemtransporteret eller henvist til hospital/læge. Det skyldes, at der i nogle lande er et ekstraordinært stort pres på sundhedssystemer og transportsektoren.

Se dine forsikringsbetingelser for de fuldstændige vilkår på Mit GF.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål om coronavirus og rejseforsikring? Vores rejseskadeafdeling kan hjælpe dig alle hverdage kl. 8.30 – 16.00 på telefonnummer: +45 72 24 40 50.

Befinder du dig i udlandet og har akut behov for hjælp, kan du kontakte GF Forsikrings alarmcentral hele døgnet på telefonnummer +45 7021 8080.


Spørgsmål og svar om corona og rejseforsikring

Fra 15. oktober 2021 er Udenrigsministeriets rejsevejledninger normaliseret, så der ikke længere er særlige rejsevejledninger og farvekoder for corona. Rejsevejledningerne udarbejdes nu igen efter de normale sikkerhedsfaktorer i landet – fx terror og krig. Det betyder, at covid-19 dækkes som enhver anden sygdom under din ferierejse og på din afbestillingsforsikring.

Hold dig godt orienteret
Det er vigtigt, at du følger Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Du kan desuden hente Udenrigsministeriets rejse-app, Rejseklar, og EU’s officielle corona-rejseapp, Re-open EU. Mange lande har fortsat covid-19-restriktioner, som kan have betydning for din mulighed for at gennemføre ferien. Du har selv ansvaret for at orientere dig om dit rejselands corona-indrejseregler.

Her skal du være særligt opmærksom
Rejser du til et område, der er særligt hårdt ramt af corona, kan vores muligheder for at hjælpe dig være meget begrænsede, da vi ikke kan garantere dig assistance, hvis du fx har brug for at blive hjemtransporteret eller henvist til hospital/læge. Det skyldes, at der i nogle lande er et ekstraordinært stort pres på sundhedssystemer og transportsektoren.

Se dine forsikringsbetingelser for de fuldstændige vilkår på Mit GF.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål om coronavirus og rejseforsikring? Vores rejseskadeafdeling kan hjælpe dig alle hverdage kl. 8.30 – 16.00 på telefonnummer: +45 72 24 40 50.

Befinder du dig i udlandet og har akut behov for hjælp, kan du kontakte GF Forsikrings alarmcentral hele døgnet på telefonnummer +45 7021 8080.


Spørgsmål og svar om corona og rejseforsikring

Fra 15. oktober 2021 er Udenrigsministeriets rejsevejledninger normaliseret, så der ikke længere er særlige rejsevejledninger og farvekoder for corona. Rejsevejledningerne udarbejdes nu igen efter de normale sikkerhedsfaktorer i landet – fx terror og krig. Det betyder, at covid-19 dækkes som enhver anden sygdom under din ferierejse og på din afbestillingsforsikring.

Hold dig godt orienteret
Det er vigtigt, at du følger Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Du kan desuden hente Udenrigsministeriets rejse-app, Rejseklar, og EU’s officielle corona-rejseapp, Re-open EU. Mange lande har fortsat covid-19-restriktioner, som kan have betydning for din mulighed for at gennemføre ferien. Du har selv ansvaret for at orientere dig om dit rejselands corona-indrejseregler.

Her skal du være særligt opmærksom
Rejser du til et område, der er særligt hårdt ramt af corona, kan vores muligheder for at hjælpe dig være meget begrænsede, da vi ikke kan garantere dig assistance, hvis du fx har brug for at blive hjemtransporteret eller henvist til hospital/læge. Det skyldes, at der i nogle lande er et ekstraordinært stort pres på sundhedssystemer og transportsektoren.

Se dine forsikringsbetingelser for de fuldstændige vilkår på Mit GF.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål om coronavirus og rejseforsikring? Vores rejseskadeafdeling kan hjælpe dig alle hverdage kl. 8.30 – 16.00 på telefonnummer: +45 72 24 40 50.

Befinder du dig i udlandet og har akut behov for hjælp, kan du kontakte GF Forsikrings alarmcentral hele døgnet på telefonnummer +45 7021 8080.


Spørgsmål og svar om corona og rejseforsikring

Fra 15. oktober 2021 er Udenrigsministeriets rejsevejledninger normaliseret, så der ikke længere er særlige rejsevejledninger og farvekoder for corona. Rejsevejledningerne udarbejdes nu igen efter de normale sikkerhedsfaktorer i landet – fx terror og krig. Det betyder, at covid-19 dækkes som enhver anden sygdom under din ferierejse og på din afbestillingsforsikring.

Hold dig godt orienteret
Det er vigtigt, at du følger Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Du kan desuden hente Udenrigsministeriets rejse-app, Rejseklar, og EU’s officielle corona-rejseapp, Re-open EU. Mange lande har fortsat covid-19-restriktioner, som kan have betydning for din mulighed for at gennemføre ferien. Du har selv ansvaret for at orientere dig om dit rejselands corona-indrejseregler.

Her skal du være særligt opmærksom
Rejser du til et område, der er særligt hårdt ramt af corona, kan vores muligheder for at hjælpe dig være meget begrænsede, da vi ikke kan garantere dig assistance, hvis du fx har brug for at blive hjemtransporteret eller henvist til hospital/læge. Det skyldes, at der i nogle lande er et ekstraordinært stort pres på sundhedssystemer og transportsektoren.

Se dine forsikringsbetingelser for de fuldstændige vilkår på Mit GF.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål om coronavirus og rejseforsikring? Vores rejseskadeafdeling kan hjælpe dig alle hverdage kl. 8.30 – 16.00 på telefonnummer: +45 72 24 40 50.

Befinder du dig i udlandet og har akut behov for hjælp, kan du kontakte GF Forsikrings alarmcentral hele døgnet på telefonnummer +45 7021 8080.


Hold dig godt orienteret

 

Det er vigtigt, at du følger Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Du kan desuden hente Udenrigsministeriets rejse-app, Rejseklar, og EU’s officielle corona-rejseapp, Re-open EU. Mange lande har fortsat covid-19-restriktioner, som kan have betydning for din mulighed for at gennemføre ferien. Du har selv ansvaret for at orientere dig om dit rejselands corona-indrejseregler.

Rejseforsikringen dækker nødvendige og rimelige udgifter til kost, logi og ny hjemrejse, hvis du bliver sat i karantæne under din rejse, fordi du bliver testet positiv for coronavirus/covid-19. Rejseforsikringen dækker på samme måde, hvis du er nær kontakt til en smittet person.

Det er en forudsætning for dækningen, at du først efter afrejse
er konstateret smittet, eller
- har fået kendskab til nær kontakt med smittet person.

Rejseforsikringen dækker IKKE
- udgifter, der er dækket af din rejseudbyder. Kontakt altid først din rejseudbyder for at høre dine muligheder for hjælp til kost, logi og ny hjemrejse.
- udgifter til ny hjemrejse, hvis Udenrigsministeriet, Statens Serum Institut eller lignende offentlig dansk myndighed allerede anbefalede evakuering eller hjemrejse før din afrejse.

Din afbestillingsforsikring dækker, hvis dit rejseland før din afrejse indfører corona-restriktioner, fx krav om vaccine eller indrejsekarantæne, der medfører, at du ikke kan gennemføre størstedelen af din ferie.

Det er et krav for dækningen, at:
1. der ikke var indrejserestriktioner på rejsemålet, da rejsen blev bestilt, og at
2. udenrigsministeriet ikke frarådede rejser til destinationen, da rejsen blev bestilt. 

 

Afbestilling af pakkerejser - hvad skal jeg gøre?

Har du købt en pakkerejse hos et dansk rejsebureau ¬- det vil sige en rejse, der består af fx hotel og flybilletter eller hotel og udflugt - skal du kontakte din rejsearrangør for at få refusion eller erstattet din rejse. I henhold til Lov om pakkerejser § 15, stk. 2. kan du have ret til at få samtlige beløb refunderet hos din rejsearrangør, hvis du ønsker at afbestille din pakkerejse. Læs mere om definitionen af pakkerejser.

Afbestilling på baggrund af Udenrigsministeriets rejsevejledning, eller på grund af indførelse af corona-restriktioner, fx krav om indrejsekarantæne, kan først gøres lige op til afrejse, derfor skal du vente indtil kort tid før planlagt afrejse, før du kontakter din rejsearrangør og anmoder om ombooking eller fuld refusion.

Vi anbefaler derfor, at du venter med at tage kontakt til os i GF Forsikring, indtil du får mere information fra din rejsearrangør.

Vær opmærksom på, at du ifølge gældende EU-lovgivning ikke er forpligtet til at tage imod et gavekort eller voucher til senere brug.

Se dine forsikringsbetingelser for de fuldstændige regler og vilkår.

Bliver din flyafgang aflyst, og skal du have refunderet dine flybilletter, så kan flyselskabet enten tilbyde dig en voucher eller en ombooking. Vær opmærksom på, at du ifølge gældende EU-lovgivning ikke er forpligtet til at tage imod et gavekort eller voucher til senere brug.

I så fald skal du i stedet søge om refusion af flybillettens pris. Hvis flyet afgår som planlagt, og du alligevel bliver hjemme pga. Udenrigsministeriets rejsevejledning til din destination, skal du stadig forsøge at få billetten refunderet hos flyselskabet.

Bemærk, at der er stor travlhed hos flyselskaberne. Derfor kan det tage rigtig lang tid, inden du får refusion.

Se dine forsikringsbetingelser for de fuldstændige regler og vilkår.

Vi oplever, at mange af vores medlemmer ringer til os, fordi deres flyafgang er aflyst og derfor ønsker, at afbestillingsforsikringen skal dække den tabte billet.

Mange har forsøgt at komme i kontakt med bookingportal og/eller flyselskab, men uden resultat. Eller de er blevet kastebold mellem bookingportal og flyselskab.

Det er en rigtig frustrerende situation at befinde sig i som flykunde, og det har vi fuld forståelse for. Dog er det sådan, at refusion af flybillet er noget, som skal ordnes mellem flykunde og bookingportal/flyselskab. Har du købt flybillet direkte hos flyselskabet, kan du klage til Trafikstyrelsen.

Hvis du har valgt en rejseforsikring med afbestillingsdækning i Danmark, dækker forsikringen, hvis du ikke kan påbegynde rejse som følge af fx sygdom eller tilskadekomst. Rejsen skal være på mindst tre overnatninger, for at forsikringen dækker. Forsikringen dækker ikke afbestilling pga. corona-situationen, medmindre du er nødt til at afbestille, fordi du er blevet syg med covid-19.

Her skal du være særligt opmærksom

Rejser du til et område, der er særligt hårdt ramt af corona, kan vores muligheder for at hjælpe dig være meget begrænsede, da vi ikke kan garantere dig assistance, hvis du fx har brug for at blive hjemtransporteret eller henvist til hospital/læge. Det skyldes, at der i nogle lande er et ekstraordinært stort pres på sundhedssystemer og transportsektoren.

 

 

Se dine forsikringsbetingelser for de fuldstændige vilkår på Mit GF.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål om coronavirus og rejseforsikring? Vores rejseskadeafdeling kan hjælpe dig alle hverdage kl. 8.30 – 16.00 på telefonnummer: +45 72 24 40 50.

Befinder du dig i udlandet og har akut behov for hjælp, kan du kontakte GF Forsikrings alarmcentral hele døgnet på telefonnummer +45 7021 8080.