Hvad er der sket skade på?

Anmeld skade på din bil

Find Aftaleværksteder, hvor du får 3 fordele:

✓ Gratis lånebil*

✓ Vask & støvsugning

✓ 1 års ekstra reklamation på reparationen.

*100 km fri pr. dag (overkørte +3kr. pr. km.)
*Selvrisiko udgør max 5.000kr. og frikøb af selvrisiko kan tilkøbes og udgør max 100kr. pr. dag og max 500kr. i perioden.

Få autohjælp hurtigt og nemt

Download SOS Dansk Autohjælps app

Ja, hvis du har kaskoforsikring på din bil, kan du aftale tid med et værksted (se her, hvilke værksteder, vi samarbejder med). Husk at oplyse værkstedet om, at du er forsikret ved os.

Værkstedet kontakter herefter en taksator fra Taksatorringen, som opgør skaden på din bil.

Det kan du i øjeblikket kun ved at ringe til os.

Hvis vi mangler yderligere oplysninger fra dig, vil vi kontakte dig telefonisk. Vi ringer ikke altid.

Hvis vi har behov for at tale med dig, efter du har anlagt din skade, kan der godt gå lidt tid, før vi ringer, afhængig af travlheden i GF Skadehjælp. Der kan også være længere behandlingstid, hvis det er en skade på modparts køretøj, eller hvis politiet er involveret.

Når der er nyt i din skade, vil vi kontakte dig enten pr. telefon eller mail/e-boks.

Når du modtager en opkrævning på din selvrisiko, har du mulighed for at lave en afdragsordning med os eller udskyde betalingen, hvis du ikke har mulighed for at betale det hele på én gang.

Der bliver pålagt et opkrævningsgebyr på 30 kr. pr. gang, hvis du vælger at lave en afdragsordning hos os.

Du er velkommen til at kontakte os på tlf. 72 24 42 50 eller på mail: bilskade@gfforsikring.dk, for at høre nærmere om det.

Det er altid en uvildig taksator som vurderer modpartens skade. Det er for at sikre sig, at det kun er den skade, som du har forvoldt, der bliver repareret.

Selvom du har haft en skade, vil du beholde dit nuværende præmietrin et år ekstra. Er du elitebilist hos os, vil du forsat beholde den status.

Du skal ikke udfylde en skadesanmeldelse, hvis du har en glasskade på din bil. Du skal blot book tid på et værksted/autoglarmester, så klarer de resten for dig. Husk at oplyse værkstedet, at du er forsikret i GF.

Hvis du vil se hvilke autoglarmestre, vi har samarbejde med, kan du klikke på dette link

Du behøver ikke at anmelde skaden lige med det samme. Jo før du anmelder skaden, jo hurtigere kan vi begynde at behandle den og give dig et svar.

Du kan anmelde din skade online her

Når vi har modtaget din anmeldelse, får du en mail fra os om det videre forløb.

Inden afrejse. Medbring Rødt kort (download app) og en international anmeldelsesblanket.
for anmeldelsesblanket se Når udenlandsk motorkøretøj er involveret i uheld - se hvad du skal gøre - DFIM

Hvis uheldet sker. Det er altid vigtigt, at få flest mulige oplysninger om modparten. Tag gerne billeder af modpartens forsikringspapirer, det grønne kort og modpartens ID (pas eller kørekort) samt billeder af begge biler og deres skader. Hvis der er vidner, så sikre dig disses navne og kontaktoplysninger (telefonnummer og evt. mailadresse). Udfyld den internationale anmeldelsesblanket eller lav andet dokument med skitse og forklaring, som underskrives af begge parter.

 

Få hjælp nu

Har du brug for hjælp?

Har du akut brug for hjælp uden for vores normale åbningstid?
Det kan eksempelvis ved større brandskader.
Så har vi en række samarbejdspartnere, der sidder klar til at hjælpe dig.

Få akut hjælp nu

 

Har du spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål til din skade,
kan du kontakte os alle hverdage kl. 8.30 – 16.00 på telefon 72 24 42 50
eller du kan sende en mail til os på bilskade@gfforsikring.dk.