Ring til os

+ 45 70 13 80 80

Vi sidder klar til at hjælpe dig!

    Test og analyser af GF Forsikring

    GF Forsikring har nogle af de mest tilfredse kunder - og det forpligter. Derfor lytter vi til de test og analyser, der bliver lavet af branchen og vores forsikringer. Det hjælper os til at blive endnu bedre og yde en god service.

    Få nyheder fra GF Forsikring

    124.000 danskere får allerede nyhedsbrev fra os.
    Vil du også være med?

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Husforsikring 'Bedst i test'

    Forbrugerrådet Tænk testede i august 2019 husforsikringerne hos 15 danske selskaber, og GF's husforsikring fik det eftertragtede 'Bedst i test'-stempel.

    Om GF's førsteplads skrev Forbrugerrådet:

    "GF Forsikring tilbyder sine kunder en dækning på husforsikring, som er blandt de bedste dækninger i testen. Præmierne hos GF Forsikring er, både med og uden samlerabat, de laveste i testen. GF Forsikring opnår den højeste samlede bedømmelse i procent."

    I testen vægtede selskabernes pris, krav og samlerabat med 36 procent og forsikringsdækningen med 50 procent, mens kundetilfredshed (EPSI) og ankenævnssager vægtede med 14 procent. Syv forskellige og fiktive husstande - cases - dannede baggrund for testen og var udvalgt, så de tilsammen gav et billede af den typiske/almindelige forbruger i et almindeligt hus.

     

    Ulykkesforsikring 'Bedst i test'

    Forbrugerrådet Tænk testede i juni 2019 ulykkesforsikringerne hos 13 danske, både større og mindre selskaber. GF's ulykkesforsikring blev placeret som nummer 1 i testen og fik det eftertragtede 'Bedst i test'-stempel. Testen blev offentliggjort i Forbrugerrådet Tænk's magasin om penge og privatøkonomi under overskriften ’Heftige prisforskelle på ulykkesforsikringen’.

    I testen lød det: "GF Forsikring får Bedst i Test. De har gennemsnitligt de laveste priser blandt selskaberne i testen, også når samlerabat medregnes. Forsikringsdækningen svarer til gennemsnittet af alle forsikringsselskaberne i testen."

    I bedømmelsen af selskaberne vægtede pris, krav og samlerabat med 34 procent og forsikringsdækningen med 52 procent, mens kundetilfredshed (EPSI) og ankenævnssager vægtede med 14 procent. Syv forskellige og fiktive husstande - cases - dannede baggrund for testen og var udvalgt, så de tilsammen gav et billede af prisen for den typiske/almindelige forbruger.

     

    Katteforsikring 'Bedst i test'

    Tænk testede i februar 2019 for første gang katteforsikringer hos otte danske selskaber og gav GF's katteforsikring det eftertragtede 'Bedst i test'-stempel. Testen blev offentliggjort i Forbrugerrådet Tænk's magasin om penge og privatøkonomi.

    I testen lyder det: "GF Forsikring tilbyder testens billigste syge- og ulykkesforsikring og en mulighed for tilvalg af livsforsikring til de anden laveste beregnede priser i testen. Dækningen hos GF Forsikring er fornuftig – særligt når dækningen ses i forhold til den lave pris."

    I bedømmelsen af katteforsikringerne vægtede 24 forskellige parametre som fx dækning af allergi og øjenlidelser samt alderskrav. 

     

    EPSI - uvildig måling af kundetilfredshed

    EPSI (European Performance Satisfaction Index) er udviklet på initiativ af EU-kommissionen til at måle kundetilfredshed. EPSI Danmark tager hvert år temperaturen på tilfredsheden og loyaliteten blandt de danske forsikringskunder. Tilfredsheden vises på en skala fra 0-100, hvor 75 er et udtryk for ”meget tilfreds”. GF Forsikring fik i 2018 en samlet score på 79,4. Igen i år et resultat, der ligger over branchegennemsnittet. 

    Den seneste EPSI-måling pegede blandt andet på, at kunderne både vil have digitale løsninger og en personlig relation til deres forsikringsselskab. Dette er helt i tråd med vores strategi i GF Forsikring, hvor det digitale og det personlige går hånd i hånd. Den gode kunderelation er helt afgørende: Dem, man har en relation til, har man tillid til. Og tillid skaber tilfredshed. 

    På EPSI-målingens spørgsmål ”Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale dit forsikringsselskab” fik vi i GF Forsikring en score på 39,hvilket er godt over branchegennemsnittet på 23.