Ring til os

+ 45 70 13 80 80

Vi sidder klar til at hjælpe dig!

    Test og analyser af GF Forsikring

    GF Forsikring har nogle af de mest tilfredse medlemmer - og det forpligter. Derfor lytter vi til de test og analyser, der bliver lavet af branchen og vores forsikringer. Det hjælper os til at blive endnu bedre og yde en god service.

    Få nyheder fra GF Forsikring

    124.000 danskere får allerede nyhedsbrev fra os.
    Vil du også være med?

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Forbrugerrådet anbefaler GF's ulykkesforsikring

    Forbrugerrådet testede i oktober 2020 ulykkesforsikringer hos 16 forskellige forsikringsselskaber, og GF's ulykkesforsikring fik stemplet 'Anbefaler'.

    Testen blev offentliggjort i Forbrugerrådets magasin Tænk Penge under overskriften: Pris og kvalitet hænger ikke sammen for ulykkesforsikringen.

    I artiklen skrev Forbrugerrådet sådan om GF's ulykkesforsikring:

    "Hos GF Forsikring får du en god dækning til en konkurrencedygtig pris, og du behøver ikke at være medlem eller kunde i en bestemt organisation for at kunne tegne en ulykkesforsikring. Derfor tildeles GF Forsikring et Anbefaler."

    I bedømmelsen af selskaberne vægtede pris med 30 procent, forsikringsdækning med 60 procent og kundetilfredshed og ankenævnssager med 10 procent

    Syv forskellige kundetyper dannede baggrund for testen og var udvalgt, så de tilsammen gav et billede af prisen for den typiske, almindelige forbruger.

     

    Forsikringspakke 'Bedst i test'

    Forbrugerrådet Tænk testede i december 2019, hvor man som forbruger med fordel kan forsikre sig, hvis man ønsker at samle fire typiske forsikringer i et enkelt selskab.

    De fire typiske forsikringer i forsikringspakken var: Husforsikring, bilforsikring, indboforsikring og ulykkesforsikring. 

    Forsikringspakken blev testet hos 13 danske selskaber, og GF fik det eftertragtede 'Bedst i test'-stempel.

    Forbrugerrådet skrev i testartiklen sådan om GF's forsikringspakke:

    "GF Forsikring tilbyder testens laveste pris for en samlet forsikringspakke og den næstbedste samlede dækning blandt forsikringsselskaberne i testen og får Bedst i test."

    I testen vægtede pris med 35 procent, og vurdering af selskabernes dækning, kundetilfredshed (EPSI) og ankenævnssager vægtede med 65 procent. Det var fire tidligere test af hhv. husforsikring, bilforsikring, indboforsikring og ulykkesforsikring, der dannede baggrund for testen. 

     

    Husforsikring 'Bedst i test'

    Forbrugerrådet Tænk testede i august 2019 husforsikringerne hos 15 danske selskaber, og GF's husforsikring fik det eftertragtede 'Bedst i test'-stempel.

    Om GF's førsteplads skrev Forbrugerrådet:

    "GF Forsikring tilbyder sine kunder en dækning på husforsikring, som er blandt de bedste dækninger i testen. Præmierne hos GF Forsikring er, både med og uden samlerabat, de laveste i testen. GF Forsikring opnår den højeste samlede bedømmelse i procent."

    I testen vægtede selskabernes pris, krav og samlerabat med 36 procent og forsikringsdækningen med 50 procent, mens kundetilfredshed (EPSI) og ankenævnssager vægtede med 14 procent. Syv forskellige og fiktive husstande - cases - dannede baggrund for testen og var udvalgt, så de tilsammen gav et billede af den typiske/almindelige forbruger i et almindeligt hus.

     

    EPSI - uvildig måling af kundetilfredshed

    EPSI (European Performance Satisfaction Index) er udviklet på initiativ af EU-kommissionen til at måle kundetilfredshed.

    EPSI Danmark tager hvert år temperaturen på tilfredsheden og loyaliteten blandt de danske forsikringskunder. Tilfredsheden vises på en skala fra 0-100, hvor 75 er et udtryk for ”meget tilfreds”.

    GF Forsikring fik i 2019 en samlet score på 79,7. Igen et resultat, der ligger over branchegennemsnittet. 

    Den seneste EPSI-måling pegede blandt andet på, at kunderne ønsker proaktiv kontakt fra deres forsikringsselskab og vægter virksomhedernes image højere end tidligere.

    Dette er helt i tråd med vores strategi i GF Forsikring, hvor den digital kommunikation og det personlige møde med kunden på det lokale GF-kontor går hånd i hånd. Den gode kunderelation er helt afgørende: Dem, man har en relation til, har man tillid til. Og tillid skaber tilfredshed. 

    På EPSI-målingens spørgsmål ”Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale dit forsikringsselskab” fik vi i GF Forsikring en score på 83,9, hvilket er godt over branchegennemsnittet på 77,3.