Support_450x550

Forstå beskeden i betalingsservice

betalingsserive

1. Aftalenummer: Dette er aftalen med din bank/Betalingsservice om, at vi opkræver penge fra din konto.

2.
Det samlede beløb vi opkræver for perioden. Se perioden, og hvordan vi kommer frem til dette beløb ved at logge ind på din personlige side hos os, Mit GF

3.
Pxxxxxxxx. P står for policenummer

4.
Her står hvilken/hvilke forsikring(er) og hvilket policenr., det drejer sig om.

 

 

Forstå din regning fra GF

1. Policenummer er nummeret på din forsikring. Hver eneste forsikring du har hos os, har sit eget nummer. Du kan bruge policenummeret, når du kontakter os.

 

2. Afgifter. Til alle forsikringer er knyttet nogle lovpligtige afgifter. De står udspecificeret under det samlede beløb ("I alt at betale") din regning. Du kan få et overblik over gebyrer og afgifter i GF på: https://www.gfforsikring.dk/generel-information/gebyr-og-afgifter

3. 
Her kan du se, hvilken periode du betaler for. Om regningen er for et helt år, et kvartal eller måske blot en enkelt måned.

4. 
I alt at betale. Det er dette beløb, der opkræves i din netbank, og som står på din betalingsserviceoversigt. 
 
Regning

Ofte stillede spørgsmål

Hvorfor har jeg fået et girokort? Jeg bad om Betalingsservice
Betalingsservice er fejlet af en eller anden årsag, og derfor udsteder vi i stedet et girokort på den årlige pris. Fejlen kan skyldes, at banken har afvist betalingen, fx hvis det oplyste kontonummer ikke er knyttet sammen med det korrekte cpr-nummer. Det kan også skyldes, at der er manglende dækning på kontoen.
 
Hvorfor er beløbet i netbank højere end forventet?
Det kan skyldes ekspeditionstid, og at vi derfor lægger flere beløb sammen og opkræver for mere end fx blot en enkelt måned eller et kvartal. På Mit GF kan du se specifikationen på din betaling og den periode, betalingen gælder for.
 

Hvordan ændrer jeg min betalingstermin?
Du skal kontakte dit forsikringskontor, hvis du gerne vil ændre, hvornår du betaler. Fx fra årlig til månedlig betaling. Du kan finde kontaktoplysninger på dit forsikringskontor i Mit GF eller på hjemmesiden.

 

 

Hvorfor kan jeg ikke se specificering af min betaling i Mit GF?
Du kan først se detaljer/udspecificering af betalingen, når pengene er blevet opkrævet på din konto.

Hvorfor kan jeg ikke se mine tilvalgsdækninger på regningen/i opkrævningsspecifikationen?
For at se hvilke tilvalg, du har til den enkelte forsikring, skal du enten downloade din police, eller se tilvalg og fravalg under den enkelte forsikring i Mit GF. Er der et kryds, betyder det, at dækningen er valgt fra. Er der et flueben, betyder det at dækningen er valgt til.

Hvorfor har jeg fået ny police?
Hvis du ændrer din forsikring, fx køber eller sletter tilvalgsdækninger, så laver vi en ny police. Vi kan ikke ændre i din gamle police, og din gamle police slettes derfor. Hvis du skal have penge tilbage, så kan vi ikke modregne det på din nye police. Du får i stedet pengene retur fra din gamle police og opkræves på ny på din nye police.

Få nyheder fra GF Forsikring

124.000 danskere får allerede nyhedsbrev fra os.
Vil du også være med?

Tilmeld dig vores nyhedsbrev